“INIMA COPIILOR” ÎN IMPAS?

Posted: August 16, 2011 by mihaiela in ANBRaRo
Tags: ,

Credem că asociaţia noastră, „Inima copiilor”, aşa ca orice ONG, a parcurs câteva etape inevitabile.
S-a înfiinţat pentru că cineva de lângă noi a suferit, a fost sau este bolnav. A avut la debut minime intenţii. În 2005, când am început, sperăm să reuşim să adunăm ceva fonduri pentru a sprijini misiunile echipei „The Heart of Children”1 în România.
De asemenea, aşa cum cred că s-a întâmplat multora, nu cunoşteam dimensiunea cauzei pentru care ne angajaserăm. Nu ştiam, dar am aflat destul de repede, că în România se nasc anual peste 1.200 de copii cu malformaţii cardiace congenitale (MCC), că aceşti copii trebuie operaţi, că în România existau doar două centre – unul la Târgu- Mureş și o secţie la Cluj – care nu acopereau cerinţele.
Si, deşi ne simţeam ca mici actori în fața unei săli goale, am îndrăznit ceea ce nici noi nu întrezăream la început. Am considerat că este necesar să sprijinim cel puţin unul din centrele existente. Și, aşa cum doar speram, au existat oameni care au avut încredere în noi. Ei ne-au ajutat să susţinem secţia de la Cluj cu aparatură în valoare de aproape 500.000 euro. Domnul Profesor Dr. Mircea Bârsan, directorul Institutului Inimii în acea perioadă, a afirmat că am fost de un inestimabil ajutor – că am reuşit să salvăm secţia de la desfiinţare.
Încercând să facem mult mai mult la Cluj, susţinând cu mare efort 6 misiuni medicale umanitare, am aflat și altceva – că un centru de cardiochirurgie pediatrică este mai eficient într-un spital de copii și că el este imperios necesar într-o zonă văduvită de un astfel de centru. Interesându-ne și calcând din nou pe terenuri virane am avut şansa de a afla de spaţiul disponibil la spitalul „Marie Curie” și de a găsi oameni care erau deschişi angajării într-un proiect de amploare.
Lipsa unui centru de cardiochirurgie pediatrică în Bucureşti, care să acopere toată zona de sud a țării, a făcut ca „Inima Copiilor pentru Marie Curie”, campania pe care am demarat-o în martie 2009, să devină repede un proiect de interes naţional, la care Ministerul Sănătății a hotărât să contribuie.
Nu ştiam că vom reuşi, dar am pus la bătaie toate resursele noastre de voinţă, tenacitate și inventivitate de care dispuneam, sau pe care ni le descopeream din mers. Iar în bătălia pe care o purtam cu convingere am descoperit, cu imensă bucurie, și mulţimea oamenilor care doreau să ne ajute cu sms-uri, donaţii, redirecţionări de 2%, muncă de voluntariat, notorietate publică.
Și, din nou, cumva, spre mirarea noastră, am reuşit! Cu efortul nostru și a nenumăraţilor noştri susţinători, am finalizat proiectul pe care l-am propus în fața unei întregi țări. Ne-am ţinut de cuvânt!
Și, desigur, ne adresăm tuturor celor care cred în noi și au posibilitatea de a ne sprijini cel puţin cu un simplu SMS la 890.
Mulţumim tuturor celor care ne-au fost alături. Și nu au fost puțini.

Asociaţia „Inima Copiilor”

Leave a Reply

